search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: weer zwanger na EUG -> voor Renate

From: Anja (anonymous@obgyn.net)
Sun Dec 7 12:51:08 2003

Hoi Renate!

Ik heb net een lang verhaal geschreven en nu is het weer verdwenen..! Arggh! Oké, ik begin gewoon weer opnieuw...

Ik kan me voorstellen dat jullie roze wolk nu een donker randje heeft, geen zorgeloze zwangerschap meer... Ik zou dat net zo voelen, hoor. Dat is heel natuurlijk - ookal vind ik dat je er heel goed mee omgaat.

Mijn gyn heeft heel erg zijn best gedaan om mijn linkereileider te sparen. Hij is meer dan 1,5 uur bezig geweest. Hij vroeg voor de operatie of we écht meer kindjes wilden en toen ik zei dat we dat erg graag wilden, heeft hij al die moeite gedaan. Zijn reden is dat mocht ik problemen krijgen met zwanger raken dan zou hij die eileider kunnen "repareren". Ook bij ons was het niet de 1e zwangerschap: wij hebben 2 dochters van 5 en 3 jaar.

Je vroeg hoe wij erachter kwamen...Dat is een héél lang verhaal! Ik was 7 weken zwanger toen wij naar Egypte op vakantie gingen. Ik verloor bloed en was daarvoor naar de huisarts geweest. Hij checkte mijn baarmoedermond en die was vergroot (zwanger!) en gesloten (geen miskraam). Dus gingen wij lekker op vakantie. Daar kreeg ik afschuwelijke krampen en het bloedverlies werd hevig. Ik kon niet meer lopen en de dokter werd door het hotel gebeld. Ik moest direkt naar het zkhs. Op de echo was dus geen hartslag te vinden en vanwege de andere symptomen dacht die arts dat ik een miskraam gehad had. Hij heeft me onder algehele narcose gecuretteerd, een afschuwelijke ervaring in een Arabisch land... Na één dag mocht ik terug naar het hotel. Erg verdrietig hebben we de vakantie voortgezet. We hadden daar besloten om onze familie niet in te lichten, want het was toch al gebeurd en ze wisten niet van onze kinderwens. (krijg je alleen maar lastige vragen..)

Thuis in Holland bleef de buikpijn aanhouden. Na het fietsen króóp ik over de vloer van de pijn. De huisarts zei (telefonisch) dat ik maar sterkere pijnstillers moest nemen. Mijn man kwam thuis en wilde perse naar het zkhs. Daar kreeg ik een echo en er was niets te zien. Maar na het bloedprikken was mijn HCG 1200, veel te hoog... Dus de volgende dag een kijkoperatie met het vermoeden van een bbmz, dat hebben ze van tevoren verteld. Ik was heel verdrietig dat ik dus tóch nog zwanger was al die tijd (na de miskraam), maar dat ik het niet mocht houden... En de onduidelijkheid over een tweeling...

Het vervelende van dit verhaal was ook nog eens dat ik in quarantaine lag vanwege mijn Egyptische avontuur. Er kwam bijna niemand op mijn kamer, omdat ze zich eerst een kwartier moesten verkleden. (Ook mijn man en kinderen moesten zich zo aankleden.)Na 5 dagen opname mocht ik weer naar huis en kwam familie in huis om voor ons te zorgen. Dus we hebben uiteindelijk toch de familie ingelicht vanwege deze serieuze operatie en we hadden hulp nodig in huis!

Onze kindjes hebben er erg onder geleden, want ze wisten niet dat ik zwanger was (nog te vroeg) en ze misten mamma heel erg. De oudste had bedacht dat de buikpijn kwam van het snorkelen in de zee, dat ik teveel zout water ingeslikt had... Dat hebben we zo gelaten. Maar ze vangen toch ook nog genoeg op uit gesprekken etc. Hoe heb jij dat gedaan met jullie dochtertje? Hoe oud is ze? Wist ze dat je zwanger was??

Vind jij het niet moeilijk om er met 'vreemden' over te praten? Bijvoorbeeld op het schoolplein...ik zeg dan alleen dat ik een buikoperatie ondergaan heb. Als ze verder vragen zeg ik dat ik zelf nog moet verwerken en er nog niet over wil praten. Soms zijn mensen heel brutaal: Hebben ze alles bij je weggehaald?? Dan sta ik met mijn mond open te kijken! Hoe durven ze! Hoe ga jij daar mee om? Het lijkt me makkelijker als je weer zwanger bent om het dan achteraf te vertellen.

Sterkte met het aftellen tot je volgende bezoek bij de verloskundige! Het gaat vast allemaal goed!

Liefs, Anja

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:45:47 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com