search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Voorgeschreven kinderaspirine vanaf week 12 zwangerschap gevaarlijk?

From: Monique (anonymous@obgyn.net)
Thu Nov 27 15:45:12 2003

Geachte heer Van der Slikke,

Ik heb al eerder vragen gesteld, mijn eerste dochtertje is 11 weken te vroeg geboren, tweede zwangerschap normaal, derde mola, vierde miskraam en ik ben nu 12 weken zwanger en onder behandeling in een academisch ziekenhuis. Vandaag echo gehad en alles zag er goed uit, moet nu naast foliumzuur gaan beginnen met kinderaspirine, heb ik bij mijn tweede zwangerschap ook gedaan. Heb toevallig contact met een paar mensen, die ook in verwachting zijn en uitgerekend in juni. Nu heb ik nav mijn consult en echo vanochtend deze mensen laten weten dat alles goed was en dat ik nu kinderaspirine krijg en dat zo goed geholpen heeft bij mijn zoontje en nu kreeg ik een waarschuwemail van iemand die een stollingsexpert en arts kent dat kinderaspirine erg gevaarlijk schijnt te zijn en achterhaald? Mijn vraag aan u...zijn er inderdaad van die enorme risici's aan verbonden? Ik moet ergens vanuit gaan en ga ervan uit dat de gynaecologen, zeker in een academisch ziekenhuis uitgaan van wetenschappelijk onderzoek en de laatste stand daarin in wat ze voorschrijven. Er wordt op internet door diverse experts zoveel geschreven en geroepen en die berichten zijn altijd allemaal tegenstrijdig dat ik als leek er gek van word, ik heb dus de bewuste keuze gemaakt deze zwangerschap om precies te doen wat mijn gyn zegt dat ik doen moet en daarop te vertrouwen, nogmaals anders word ik gek, maar uw mening stel ik ook altijd zeer op prijs, vandaar mijn vraag aan u. Dit is mijn 5de zwangerschap en ik was vanochtend dolgelukkig met mijn goede 12-wekenecho en zit na dat mailtje zwaar te hyperventileren, misschien kunt u mij geruststellen?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:45:29 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com