search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

afwijkende blastocysts

From: Audry (anonymous@obgyn.net)
Fri Oct 31 09:59:59 2003

Hallo,

Een aantal maanden terug heb ik hier ook een berichtje geplaatst. We hadden toen bij goed zaad en 14 eicellen bij onze 1e IVF geen bevruchting. Onze 2e poging werd ICSI en daar hadden we 12 eicellen en goed zaad.

Van de 12 zijn er 8 geinjecteerd (de overige 4 te rijp of juist niet), waarvan 6 bevrucht en 2 zich goed hebben gedeeld (beiden 8-cellig, een goede en een matige) die zijn vandaag ook terug geplaatst. JIPPIE!!!! De overige 4 waren afwijkende blastocysts. 3 hadden 3 chromosomen en 1 had er maar 1 en normaal moeten ze 2 hebben (als ik het goed begrepen had). De eicelwand was overigens normaal nu (was dik de vorige keer)

Mijn vraag is nu: Hoe vaak komen die afwijkende blastocysten nu voor en waar ligt het aan? Speling der natuur? Afwijkende chromosomen in de geslachtscellen? Of komt dit pas naar voren na de bevruchting? Kan het ook door de ICSI zelf komen (beschadiging)? We hebben geen chromosoom onderzoek gehad. Is dit raadzaam om dit voor een eventuele volgende keer wel te doen? Ben gewoon erg nieuwsgierig naar de ontwikkeling van die dingen. De biologie les ging vroeger niet zo ver. In ieder geval zitten er nu 2 toppertjes binnen! Al vast enorm bedankt. Groetjes Audry

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:45:03 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com