search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

miskraam???

From: lien (anonymous@obgyn.net)
Tue Sep 30 13:24:50 2003

Ik ben een beetje ongerust.

Sinds ongeveer een jaar heb ik meer last van mijn regels. Ik ben nu 25 jaar en heb de pil genomen gedurende 6 maanden op mijn 20 jaar. Daarna niet meer tot nu.

Ik ben terug met de pil begonnen omwille van een heeeeel onregelmatige cyclus, lange regels (10 dagen) en veeeel pijn. Vermits de kinderwens bij mij wel maar bij mijn vriend nog niet heeeeeeel groot is, heb ik het probleem niet verder laten onderzoeken. Een dokter heeft me wel gezegd dat het zou kunnen dat ik een eisprongloze cyclus heb en dat daar pilletjes voor bestaan (niet de pil) die deze cyclus terug normaal kunnen laten lopen, evenwel zonder eisprong. Ik zou dan bloedtesten moeten laten nemen om dit zeker te weten, maar dit valt erg duur uit. Daarom heb ik besloten gewoon met de pil te beginnen. Daar ligt mijn eerste vraag: ik heb harmonet voorgeschreven gekregen, dit is de lichtste pil die bestaat. Als mijn cyclus zo verstoord is, hadden ze me dan niet beter een zwaardere pil voorgeschreven?

Sinds ik bezig ben met deze pil heb ik constant bloedverlies, soms zo fel dat ik een tampon moet gebruiken ipv een inlegkruisje. Op het eind van mijn strip begon het harder pijn te doen en te bloeden, deze pijn was echter harder dan ik al ooit gehad had (ik kon enkel in bed gaan liggen). Die avond zat er bij mijn tampon een klein stukje wit-roze weefsel (1mm). Het was geen bloed (heb het proberen uit elkaar te trekken). De morgend erna zat er bij mijn tampon een 2 op 3 cm groot, niet doorzichtig omhulsel, met een rode binnenkant (bloedrood) en een lichtere buitenzijde (roodgrijs). Dit was een echt omhulsel (ook proberen uiteen te trekken) en er zat een gat in. De pijn verdween de dag erna, het bloed verminderde ook. Wat was dit? Kan het zijn dat dit een miskraam is geweest of kan het zijn dat dit een stuk baarmoederslijmvlies is (door endometriose)? Ik weet het echt niet, maar zou het graag weten. Indien het een miskraam is, weet ik ten minste dat er niets anders verkeerd is. En dan weet ik ook dat ik niet moeilijk zwanger geraak.

Groeten en bedankt bij voorbaat, Marleen

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:44:34 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com