search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: inlvoed profasi/progestan op zwangerschapstest

From: Cecile (anonymous@obgyn.net)
Tue Sep 30 03:27:20 2003

Beste anoniem, Ik kan me voorstellen dat de zenuwen goed toe beginnen te slaan, maar ik kan je aanraden om GEEN zwangerschapstest te doen voordat je echt overtijd bent. Het doen van die test geeft je namelijk nog steeds geen zekerheid, eigenlijk alleen maar meer onzekerheid. Het kost alleen maar handenvol geld en het helpt niet.

Als de test negatief is, kan het zijn dat je te vroeg getest hebt en dat het HCG-gehalte in je urine gewoon nog te laag is. Als je positief test, kan dat komen door de Profasi (niet door de Progestan, die beinvloedt het niet). Bovendien is de kans dan nog steeds groot dat het mis gaat in de laatste dagen. Ik weet het, die wachtweken zijn killing, die continue achtbaan tussen hoop en wanhoop, maar echt, probeer niet te testen. Het helpt om contact te hebben met lotgenotes om deze vreselijke periode door te komen (http://www.vruchtbaarheid.org, forum en dan bij IUI en http://www.freya.nl, berichtenboek).

Als je niet ongesteld wordt op de verwachte dag, kun je een zwangerschapstest doen. Als je het kunt opbrengen, kun je beter 3 dagen langer wachten, maar dat is wel een erg grote opgave. (toen ik de IUIs deed, mocht ik van mijn gyn altijd 17 dagen na de inseminatie testen; ik heb een cyclus van 28 dagen).

Ik duim voor je en wens je heel veel sterkte met die afschuwelijke laatste week. Groeten, Cecile

At Tue, 30 Sep 2003, anoniem wrote: >
>Vorige week woensdag heb ik een IUI inseminatie gehad. Ik heb Profasi
>gespoten en gebruik nu progestan. Hebben deze hormonen invloed op de
>uitslag van een zwangerschapstest? Zo ja hoe lang moet ik wachten totdat
>ik kan testen?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:44:34 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com