search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Curretage gedaan was afwachten mogelijk geweest?

From: Petra (anonymous@obgyn.net)
Mon Sep 29 21:58:36 2003

Mijn verhaal:

Door ietwat bloedverlies in de 10de week van mijn eerste zwangerschap in het weekend naar ziekenhuis + gynaecoloog in Italie. Op echografie lege vruchtzak van +/- 5 cm. Baarmoedermond nog gesloten dus "dreigende miskraam". Op dringend advies direct de maandag na het weekend een curretage ondergaan, anders zou bloedverlies groot zijn. Hoewel ik nog aangegeven heb liever te wachten op "spontane abortus" oftewel afwachten.

Curretage viel reuze mee, geen pijn na afloop. Maar nog steeds liever ziekenhuis, narcose, naalden etc. liever niet gedaan als anders kon.

Mijn vraag is:

Was het mogelijk geweest een "spontane abortus" af te wachten? Zelfs als dit nog 2-3 weken zou duren. Of was toch de curretage verstandiger.

En hoewel ik weet dat ik me niet te veel zorgen moet maken over een volgende miskraam. Kan ik als dit nog een keer gebeurd langer wachten met naar de gynaecoloog gaan. Kotom zelf nog even langer wachten en het bloedverlies in de gaten houden.

Alvast dank voor reacties! Petra

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:44:34 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com