search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: vocht vasthouden

From: Miranda (anonymous@obgyn.net)
Thu Jul 31 04:28:58 2003

Hoi Ylse en Paola,

Ikzelf ben 33 weken zwanger en heb ook regelmatig last van dikke enkels en voeten.

Volgens de huisarts waar ik onder controle ben, komt dit doordat de bloedsomloop in de benen wordt verstoord door de zware baarmoeder die op de bloedbanen in de liezen drukt; het bloed stroomt wel naar beneden, maar heeft moeite met het naar boven komen doordat door: 1. progesteron je bloedvaten wijder worden, 2. de zware baarmoeder die de omloop verstoort, 3.tel daar bij op dat je ca. 1 liter extra bloed hebt aangemaakt, 4. het extra gewicht dat je meetorst en 5. het warme weer waardoor je bloedvaten ook uitzetten en zie daar het probleem van dikke voeten/enkels. Veel drinken, beweging afwisselen met rust (zoveel mogelijk met je voeten omhoog liggen) brengt enige verlichting. Verder is er weinig aan te doen!

Sterkte ermee!

Groeten,

--
Miranda

At Thu, 31 Jul 2003, Ylse wrote: > >At Fri, 6 Sep 2002, Paola wrote: >> >>Kunt u mij alstublieft vertellen wat ik kan doen aan het feit dat ik >>zoveel vocht vasthoud? Waar wordt dit probleem door veroorzaakt?? >>Ik ben 19 weken zwanger en heb geen proteine in mijn urine. >>Bedankt! > >Jammer dat de antwoordende gynaecoloog niet ingaat op het waarom van de >klacht. Ik ben daar namelijk erg nieuwsgierig naar en kan het nergens >terugvinden. Ben zelf nu 36 weken zwanger en houd ook erg veel vocht >vast. Dit geeft me dikke voeten en het carpale tunnelsyndroom in mijn >handen.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:25:50 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com