Re: geen baarmoederverwijdering
From: Hans van der Slikke (anonymous@obgyn.net)
Wed Jul 30 17:19:29 2003
>november afgelopen jaar werd mijn dochtertje via een keizersnede geboren. de vliezen waren vier dagen voor haar geboorte gebroken, maar ik kreeg pas twee dagen voor haar geboorte weeen. na een ruggeprik (na ongeveer een dag weeen) en een weeenopwekkend middel had ik uiteindelijk 9 cm ontsluiting, maar ik voelde dat mijn lichaam uitgeput was (ik had waanvoorstellingen doordat ik al zolang niet gegeten en geslapen had) en ik maakte mij zorgen om mijn kindje. Daarom heb ik zelf op een keizersnede aangedrongen. nadat mijn buik dichtgemaakt was, ging mijn bloeddruk hard omlaag en mijn buik deed steeds meer pijn. ondanks bloedtransfusies ging het binnen korte tijd (een uur ofzo?) steeds slechter. r ik zakte steeds verder weg en raakte in een shockik wist dat ik zou doodgaan als er niet snel iets gebeurde. de arts die de keizersnede had uitgevoerd was een uiterst ervaren gyneacoloog die godzijdank nog bijtijds ontdekte dat ik een inwendige(!!!) bloeding had. maar nu waar dit lange verhaal om gaat: IK HEB MIJN BAARMOEDER NOG!
>de arts en de arts-assistent hebben mijn wond opnieuw opengemaakt en
>toen bleek dat ik een atonale uterus had, kreeg ik een weeenopwekkende
>prik die niet hielp. toen hebben ze een soort drukverband om de
>baarmoeder gedaan en me weer dichtgemaakt in de hoop dat de bloeding zou
>stoppen. na een dag op de i.c. hebben ze me voor de derde keer
>opengemaakt en het verband eruitgehaald om infecties te voorkomen. Is
>dit een gebruikelijke methode?
>
Nee, het is niet gebruikelijk (gelukkig!). maar het resultaat is goed
en dar gaat het om!
--
Dr J.W. van der Slikke, gynaecoloog
VU medisch centrum
Amsterdam.
gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:43:51 2009
|
|