search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Rustmaand na eerste IVF-poging? Hoe wordt dit nou precies geteld?

From: anoniem (anonymous@obgyn.net)
Thu Jul 3 11:24:22 2003

Beste dr v.d. Slikke,

Ik zit met het volgende.

Gisteren is mijn mentstruatie doorgebroken en helaas onze eerste IVF-poging niet gelukt. Maar ik laat mij natuurlijk niet zo makkelijk uit het veld slaan en ga gewoon vol goede moed de volgende poging tegemoet. Is het niet dat hier, tussen mij en mijn IVF-verpleegkundige een meningsverschil is ontstaan (ik heb mijn eigen gyn niet gesproken omdat zij wegens vakantie afwezig is tot 30 juli)

Er werd bij start IVF verteld, dat na een niet gelukte poging een maand rust staat. Ik vind dit niet meer dan normaal en begrijp dat lichaam en geest ook even moet aclimatiseren. Maar, nu komt het. Aangezien gisteren mijn menstruatie is doorgebroken, dit is 2 juli, had ik berekend dat deze maand dus de rust maand zou zijn en wij de volgende poging zullen starten met de eerste decapeptyl zo rond 21 augustus (lang protocol). Dit is dan de 21ste dag van mijn volgende cyclus. Ik zal dan weer ongesteld worden en vanaf dan zullen de gebruikelijke stimulatie injecties plaatsvinden en uiteindelijk zal dan half september de punctie en tp plaatsvinden. Nu wordt er door de IVF-verpleegkundige gezegd dat deze maand/cyclus helemaal niet meeteld en ik pas zal beginnen met decapeptyl eind september! Hier ben ik het dus niet mee eens. Naar mijn mening zijn dit dus twee rustmaanden en niet één.

Ik vind dat ik als patient zijnde ook inspraak mag hebben over hoe/wat/wanneer. Deze wachttijd geeft mij geestelijk nog een vele zwaardere druk. Eerst maken ze je blij en dan moet je weer een hele lange tijd wachten.

Kunt u mij adviseren wat te doen? Wat is gebruikelijk bij u in het VU, een maand (zoals ik berekend heb) of twee maanden? Het is lichamelijk toch niet slecht om na deze maand weer te starten?

Ik hoop dat u mij een duidelijk antwoord kunt geven.

Alvast bedankt!

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Mar 2 05:42:15 2010

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com