search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: zwangerschapstest positief/bloedingen/hypothyreoid, maar geen verwijzing door huisarts.......

From: Naomi (anonymous@obgyn.net)
Mon Jun 30 11:29:32 2003

Hoi, Beetje laat lees ik je bericht. Ik ben ook hypo, en het is wel degelijk van belang dat jij je bloed zo snel mogelijk laat testen. De baby in je buik is de eerste 3 maanden afhankelijk van jouw schildklierhormoon, daarna gedeeltelijk en aan het einde van de zwangerschap maakt de baby eigen hormoon aan. De meeste hypo's moeten hun dosis hormonen verdubbelen in de zwangerschap. Het is dus van belang dat je je bloedwaardes weet, en je behandelend arts is daarvoor de aangewezen persoon(dus niet de gynaecoloog) en als je onder behandeling bent van de huisarts vind ik dat die erg ondoordacht reageert. Kijk ens op http://www.hypomaarniethappy.nl als je meer wilt weten over hypo en zwangerschap.

Succes!

--
Naomi

At Mon, 16 Jun 2003, Jonesy wrote: > >Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem: > >Afgelopen maandag 9 juni heb ik een licht positieve zwangerschapstest >gehad (na 2 jaar proberen zwanger te worden, zonder medische hulp). >Echter had ik last van bloedingen (helder bloed) dat gedurende de dag >stopte en weer begon. De laatste bloeding was woensdagmiddag. Op >donderdag had ik een afspraak met mijn huisarts om hem hierover te >raadplegen. Hij steldde voor om over 1 week nogmaals een >zwangerschapstest te doen. Vandaag heb ik weer een test gedaan en deze >is ook licht positief. Ook heb ik mijn hypothyreoid situatie met hem >besproken en wat te doen bij een eventuele zwangerschap. Hij >informeerde mij dat hij na een aantal maanden de dosis zou verhogen met >0,25 mcg (sta momenteel ingesteld op 125 mcg). Bloedcontrole of >doorverwijzing naar gynacoloog of internist was volgens hem niet nodig. >Toch heb ik hier geen goed gevoel bij, aangezien je vaker leest, dat >tijdens de zwangerschap de schildklier langzamer gaat werken en dit de >gezondheid van de foetus kan beinvloeden. Bovendien wordt in het forum >archief geadviseerd om eerdere doorverwezen te worden. Hoe overtuig ik >mijn huisarts en kunnen de bloedingen/lichte positieve testen beinvloed >zijn door mijn hypothyreoide? Indien ik de huisarts niet zover kan >krijgen dat hij mij doorverwijst, wat zijn dan nog mijn mogelijkheden om >wel gecontroleerd te worden? Alvast vriendelijk bedankt voor het >antwoord. > >-- >Groetjes, > >Jonesy >

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:43:23 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com