search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Mirena, endometriose & leverfunctiestoornissen

From: Susanne (anonymous@obgyn.net)
Tue Apr 29 10:38:37 2003

Ik heb al eerder op dit forum een berichtje geplaatst. Maar het blijft medische gezien rommelen in mijn lichaam. Nadat ik vorig jaar ben geopereerd aan endometriose, blijkt dat na A) 6 maanden Lucrin injecties, B) nacontrole waarbij nog steeds veel endometriose en cystes ontdekt werden, C)pil gebruik (microgynon 30,gestopt wegens te veel bijwerkingen), D) provera-gebruik (gestopt wegens te veel bijwerkingen) en E) het plaatsen van een Mirena spiraal ik nog steeds erg veel endometriose heb, opnieuw groter wordende chocolade cystes en nu de laatste paar maanden (na plaatsing van de Mirena) ook weer snel stijgende leverfunctiestoornissen (iets waar ik al meer dan 10 jaar mee rondloop).

Mijn huisarts heeft een brief geschreven voor de gynaecologe, bij wie ik nog in behandeling ben, voor herevaluatie van de Mirena. Zij vindt dat de Mirena de oorzaak is van de leverfunctiestoornissen en dat deze verwijderd moet worden (de lever is immers een vitaal orgaan en de eierstokken etc. niet). Als deze verwijderd wordt, dan is volgens mij ook de laatste mogelijkheid om behandeling van de endometriose zonder opnieuw operatief ingrijpen en eventuele verwijdering van 1 van de eierstokken verdwenen. Is er gezien de situatie geen enkele andere, minder ingrijpende oplossing?

Alvast bedankt voor uw antwoord en geduld bij het lezen van dit verhaal. Vriendelijke groeten, Susanne

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Tue Sep 2 05:37:36 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com