search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

eileideroperatie

From: Cin (anonymous@obgyn.net)
Mon Apr 28 17:40:33 2003

Beste dokter,

Ik zit met het volgende. Ik ben nu al meer dan twee jaar bezig zwanger te worden, helaas na een poos clomid hebben te gebruikt en na nog is 7x IUI nog geen resultaat. Na de 4e poging kwamen ze erachter dat mijn progesteron waarde te laag was daar gebruik ik nu progestan voor.

Wij hadden met onze gyn afgesproken voor een hersteloperatie te gaan. Vorig jaar mei heb ik een laparascopie gehad en daar kwam uit dat ik een dichte eileider had, niet verstopt maar dicht. Hoe dat is gekomen weten ze niet precies, maar in ieder geval was ie niet toegankelijk, hij dacht dat het misschien door een ontsteking is gekomen.

Nu hadden we afgesproken dat we na 6x IUI (dit zijn er nu in totaal zeven geworden) zouden gaan beslissen of IVF te gaan doen of voor een hersteloperatie te gaan en daarna nog is IUI. Hij vond dat we die operatie zeer zeker moesten proberen. Hij zou dit dan niet zelf doen maar een tuba-chirurg. Nu heeft hij een gesprek gehad met een andere gyn en zegt hij dat hij van die operatie afziet. Omdat hij vind dat we nog te weinig kansen hebben gehad???? Het lijkt mij dat na ongeveer zeven maanden clomid en zeven keer IUI je toch niet echt te weinig kansen hebt gehad??

Maar hoe zeer hij eerst voor die operatie was en ons vertelde dat we dat zouden doen, is ie nu op zijn besluit terug gekomen. Dit kreeg ik vrijdag telefonisch te horen. Ik zit nog met een heleboel vragen, maar kan ze niet stellen want hij gaat op vakantie en zijn spreekuren zijn vol.

We hadden al een afspraak in Utrecht staan omdat in eerste instantie die operatie in Utrecht zou gebeuren. Maar later hoorde ik dat er ook een chirurg in ons ziekenhuis aanwezig was op ''oproep'' dus zou hij het aan die chirurg vragen. Maar zover is het niet eens gekomen, hij heeft met een andere gyneacolog overlegd en niet met die chirurg.

Ik heb nog een steeds die afspraak staan in het UMC en nu is mijn vraag. Heeft het zin om een second opinion te doen?? Of is de kans klein dat ze opereren aan een dichte eileider als de andere nog werkt. Onze gyn vertelde nu dat hij, van mening was dat ze het maar niet moesten doen omdat je dan meer kans had op een BBZ. En dat hij dacht dat, dat niet de ''echte oorzaak'' kon zijn, maar meer dat we te weinig kansen hadden gehad. Maar toch lees ik op FREYA, dat als zo een operatie slaagt je meer kans hebt dan bij IVF, in eerste instantie beaamde de gyneacoloog dit ook.

Ik hoop dat u misschien meer kunt vertellen over het al dan niet doen van een eileideroperatie.

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor u antwoord

Groetjes Cin

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:42:50 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com