search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: voelen van tweeling?

From: Alexandra (anonymous@obgyn.net)
Mon Apr 28 07:54:10 2003

Hoi!

Ik ben zwanger geweest van een tweeling (maar 16 weken helaas) en die begon ik rond de 13 weken te voelen. Het was mijn tweede zwangerschap dus dan kan het ook wel wat vroeger. Ik vind eerlijk gezegd 9 weken ook wel erg vroeg als je ziet hoe groot ze dan nog zijn (ik heb gezien hoe groot ze met 16 weken zijn en dat vond ik al erg klein om al te kunnen voelen) maar ja, zeker weten doe ik het ook niet. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb weleens op momenten dat ik beslist niet zwanger was precies hetzelfde gevoel gehad als wanneer je leven voelt, zo erg zelfs dat ik op een gegeven moment toch maar een zwangerschapstest ben gaan doen ondanks dat ik aan de pil was.... Ik weet het dus niet - maar die 13 weken weet ik wel zeker en zoveel scheelt dat nou ook weer niet met 9!

--
Alexandra

At Mon, 28 Apr 2003, Claudia wrote: > >Hallo, > >Van de week stelde iemand de vraag of ze haar kindje al vroeg in de >zwangerschap kon voelen, rond de 9 weken zwangerschap. Iedereen (ook ik) >reageerde ontkennend. Dr. v.d. Slikke antwoordde toen dat het best mogelijk >kon zijn (dacht ik). >Ik geloof dat ik zelfs nog als antwoord had gegeven dat ik verwachte mijn >kindjes niet voor de 14 weken zwangerschap zou voelen. > >Maar...........ik ben nu 9 weken en 5 dagen zwanger van een tweeling en ook >ik heb het idee dat ik ze (of 1 van de twee) af en toe al voel. >Afgelopen zaterdag was het een hele lichte streling en de dagen daarna voel >ik af en toe hele lichte plopjes. Het lijkt allemaal exact op de bewegingen >die ik destijds van mijn dochter voelde. Mijn darmen rommelen wel de hele >dag, maar dit voelde heel anders als darmgerommel. > >Ik begin nu dus echt te twijfelen aan mijn eigen woorden en vraag me nu >steeds meer af of het ECHT mogelijk is het al zo (in mijn ogen extreem) >vroeg te kunnen voelen? >Ik heb van mezelf al een behoorlijke buik (door overgewicht), dus ik >verbaasde me er nogal over. >Ik hoop dat er mensen zijn die zelf een tweeling hebben of verwachten en die >dit herkennen? > >Groetjes, Claudia >(mv naomi 2 jaar en jut & jul 27-11-03)

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:42:50 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com