search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

celdeling en innesteling

From: Annemarie&Frank (anonymous@obgyn.net)
Mon Mar 31 03:34:31 2003

Beste dr Slikke,

Toevallig vond ik uw site, met goede en waardevolle informatie. Ik begrijp dat je hoe dan ook vragen kunt stellen, ondanks het feit of je al bij een andere arts onder behandeling bent. Wij zijn nu voor de 2e IVF poging opgegaan, en wederom geen resultaat. Tot het moment van terugplaatsing gaat alles volgens het "boekje". De opwerking van de eicellen gaat voorspoedig, er vindt bij ca. 50% bevruchting plaats en na 2 dagen na de (vooralsnog redelijk pijnloze puncties) zijn er tussen 6 en 8 pre-embryos, met een matige tot goede kwaliteit. De beste 2 worden teruggeplaatst na 2 dagen, maar van de rest krijgen we te horen dat deze niet verder doordelen en dus niet voor cryo in aanmerking komen. Vooralsnog hebben we weinig stress omtrent het geheel, en de 2 wachtweken zijn spannend, maar ook niet overdreven stressvol, maar toch lukt het niet.

Ik heb 3 vragen: 1. Zegt het niet-doordelen van de niet teruggeplaatste pre-embyo's iets over de 2 wel teruggeplaatsten, en is het wellicht beter om langer te wachten voor de terugplaatsing (bijv. 5 dagen ipv 2 ), om te zien of het zich anders ontwikkelt? 2. Zijn er methoden om de innesteling positief te beinvloeden, anders dan de Progrestan pillen? Ik hoor goede resultaten van aspirine, acupunctuur, geen koffie drinken en sommige medicijnen etc., om zo de baarmoeder zo min mogelijk 'gestresst' en taai te laten zijn. Slijmvliezen zijn bij mij een zwak punt (bronchitus, Crohn) en ik ben van mening dat het een niet los staat van het ander. 3. Door de Crohn moet ik het stuk darm missen, waar vitamine B12 wordt aangemaakt en opgenomen. Ik meen dat B12 een factor is bij de zending van signalen van en naar de hersens (transmitters). Moet ik wellicht bijprikken, alhoewel het gehalte redelijk goed is? Bevordert dat ook de werking van alle medicijnen (hormonen, Foliumzuur, etc.)? Naar mijn mening is mijn hormoonspiegel in het algemeen redelijk "vlak".

Wellicht veel vragen, en ik kan het me voorstellen als u mij terugverwijst naar mijn arts, alhoewel deze naar mijn mening niet echt zit te wachten op een geinformeerde, geinteresseerde en assertieve client.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:24:29 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com