search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: Clomid

From: Claudia (anonymous@obgyn.net)
Wed Feb 26 14:59:35 2003

Hoi Isabella,

Aha, dat bedoelde je dus. Ik had het verkeerd begrepen, dacht dat je helemaal niet op een eventuele meerling zat te wachten en die kans daarop ook wilde uitsluiten. Maar je doelde echt op 3 of 4 ling. Tja, weet je wat ik me dan weer afvraag? Stel dat je een vroege eisprong hebt, op dag 13 en je hebt 's avonds die echo en het zou blijken dat er maar 1 of 2 eitjes zijn gesprongen (of hoe je dat ook noemt....), zou het dan niet zonde zijn als je dan voor die tijd niet gevreeën hebt met je partner? Maar zo denk ik dan weer. Ik slik zelf ook Clomid (3e kuur nu) en probeer namelijk vanaf dag 9 eigenlijk al alles optimaal te benutten door zowiezo om de dag mijn vriend "verse soldaatjes" te laten leveren. Maar dat is eigenlijk ook omdat ik de kans op een 3-ling of 4-ling praktisch uitsluit. Die kans is niet zo enorm groot, ik meen me te herinneren in de oude bijsluiter iets gelezen te hebben over rond de 2%. Maar dat weet ik ook niet zeker hoor. Ik weet in ieder geval dat dat nog ruim onder die 6% zat van de kans op een tweeling.

Maar ik kan me jouw gedachtengang ergens ook wel voorstellen, hoor. Maar ga het dan niet zien als een verplicht nummertje, maar doe het wel gewoon als jullie er beide zin in hebben. En wacht verder idd je follikelmeting af, dan heb je in ieder geval wat meer zekerheid ;-)

Groetjes, Claudia

> Beste Claudia,
> Daar heb je gelijk in, en een tweeling kan ook geen kwaad! Maar ik
> bedoelde; stel dat er 3 of 4 follikels rijpen. Als je dan een echo hebt
> gehad kan je zeggen; er is een te groot risico op een 3-ling of 4-ling
> dus we slaan deze cyclus over. Maar voor de echo weet je dit dus nog
> niet.
> Grtjs,
> Isabelle
>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:37:37 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com