search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

medicatie tegen blaasontsteking tijdens zwangerschap.....

From: anonymous@obgyn.net
Mon Dec 30 02:01:24 2002

Hallo dr. van der Slikke,

Ik kreeg met ong. 7 mnd. een blaasontsteking. De huisarts vertelde mij dat ik er zonder medicatie niet van af zou komen, en dat als ik lang zou wachten het alleen maar verder naar het kind toe zou gaan (de ontsteking). Omdat ik allergisch ben voor penicilline kreeg ik een ander middeltje: Nitrofurantoine MC50 - 100PCH

Daar heb ik dus een vraag over waar ik al lang mee zit, en eigenlijk door de vorige vraag kwam het weer in mij op, en dacht ik zal het eens aan u vragen.

Ik ben overal navraag gaan doen of ik dit medicijn wel gewoon kon gebruiken (misschien had ik anders zelfs overwogen om medicatie met penicilline te nemen, omdat de allergie daarvoor al zo lang geleden was ontstaan, en ik er dus nu misschien wel weer tegen kon) Ook deed ik navraag omdat in de bijsluiter stond dat je het maar tot de 1e 6 mnd. mocht gebruiken en ik was al 7 mnd.. Bij navraag bleek dat als je het vlak voor de bevalling zou gebruiken dat dat grote bloedingen zou kunnen veroorzaken. Vandaar dus dat je het maar tot 6 mnd. mocht gebruiken.

Nu is het zo dat onze zoon van nu 2,5 jr. een hersenbloeding heeft gekregen na de geboorte. Nu mijn vraag: Zou het kunnen zijn dat dit medicijn daar invloed op heeft gehad? Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, ooit heb ik de geneesmiddeleninfolijn eens gebeld, die vertelde mij dat het best mogelijk zou zijn! Toch wil ik uw mening hier eens over hebben. Het is nl. zo dat de bloeding bij mijn zoon niet zomaar wilde stoppen, men dacht eerst dat hij een stollingsziekte had, dit bleek gelukkig niet het geval.

Men had verteld bij navraag dat wanneer je het medicijn tijdens de bevalling gebruikt je een ernstige bloeding zou kunnen krijgen, die niet te stoppen zou zijn.

Enige tijd geleden kreeg ik weer een blaasontsteking, ik vertelde de arts dat we weer een kinderwens hadden zodat hij daarmee rekening kon houden i.v.m. medicatie. Nu kreeg ik een heel ander middel, eigenlijk vroeg ik zomaar waarom ik niet nitrofurantoine kreeg. Hierop antwoordde hij: Nee, dat geef ik mijn patienten niet meer! U begrijpt dat ik bij mezelf dacht: Waarom niet?

Wat vind u hier nou van? Het gaat er mij absoluut niet om om mijn huisarts evt. aan te klagen of iets (als hij een fout gemaakt zou hebben)Daar heb je nl. ook niets aan. nee, het gaat er mij gewoon om dat ik wil weten of het door dit medicijn gekomen kan zijn dat mijn zoon dit kreeg, of dat het door het medicijn niet wilde stoppen met bloeden.

Erg lastig, en een heel verhaal, maar misschien kunt u mij het een en ander verduidelijken/ uitleggen?

Groetjes Mandy

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:23:45 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com