search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: 11 weken zwanger en bloedverlies; hoe het afliep

From: Peet (anonymous@obgyn.net)
Sun Dec 29 11:55:04 2002

Beste mensen,

Even een kort berichtje met de afloop van mijn miskraam. Want net voor ik de ok inging (in het UMC na doorverwijzing van dr. v/d Slikke), werd er door de arts-assistente nog een echo gemaakt (die hadden ze niet ontvangen). En zij constateerde dat er een "gewone" miskraam aan de gang was (en dus geen buitenbaarmoederlijke zwangerswchap die dmw van een laprascopie verwijderd zou worden). Open en verweekte baarmoedermond en in de baarmoeder een vruchtzak met vruchtje (5 mm, wat overeenkomt met de gemeten HcG waarde van 3000). Dus naar huis gegaan en 's nachts (na een anderhalf uur van erg veel pijn, en daarna twee uur 'niks') een vuistgroot bloedstolsel en daarna vruchtzak/placenta/vruchtje uitgedreven. De volgende ochtend terug voor controle-echo. Daar bleek de baarmoedermond aan het sluiten te zijn met helas nog wat achtergebleven weefsel. Ze kreeg dat niet weggeschraapt (auw), dus wederom moeten blijven. Eind van de middag onder narcose is het laatste weggeschraapt (volgens het ok-verslag was er "onverwacht erg veel overgebleven weefsel") en nog een curretage. In de loop van de avond (zaterdag dus) mocht ik gelukkig naar huis. Over zes weken nog een nacontrole, en ik hoop dat alles dan rustig, schoon en goed is! Ik verlies nog ietwat bloed, heb totaal geen pijn gehad na de ingreep en mijn armen zijn van mijn knokkels tot elleboog helemaal kapot van al het prikken (blijkt dat mijn bloed al stolt in de naald, dus dat schoot allemaal niet op). Ik ben erg verdrietig en wat murw van alles er omheen. Ik weet dat deze (mentale) wond ook wel een litteken wordt, maar wel tijd nodig heeft.

Nogmaals allen bedankt voor hun betrokkenheid!! Het gaf en geeft me veel steun! groet, Petra

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:41:50 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com