search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

vroegtijdig in overgang of invloed van emotionele stress

From: Elise (anonymous@obgyn.net)
Fri Nov 29 12:48:19 2002

Allereerst complimenten voor de site !

Ik ben 36 jaar oud, en 2jr geleden bevallen van mijn 1e kind. Destijds was ik binnen 3 maanden zwanger. Zwangerschap en bevalling is prima verlopen. Meteen na de geboorte van onze zoon wilden we een 2e kindje. Echter was ik na 1,5 jaar nog steeds niet ongesteld geweest (ik had wel 9 mnd borstvoeding gegeven). De gen. gaf mij Duphaston, daar reageerde ik niet op. Mijn bloed werd geprikt en er bleken 'verschijnselen' te zijn die wezen dat ik richting de overgang ging (ik zat er nog niet in). Ik had toen net het 3e sterfgeval binnen 1 jaar in mijn familie gehad en zat er emotioneel ook goed doorheen. Ik ben toen 2 maanden op vakantie gegaan en werd toen spontaan ongesteld, mijn clyclussen kwamen terug echter 2x normaal en de laatste 2 keren alleen licht bloedverlies. Tijdens de laatste cyclus ben ik op de 17e dag geprikt en bleek mijn progesteron maar 2,4 te zijn kortom geen ovulatie. De echo's gaven de laatste twee keren wel een grote blaas aan met eitjes, echter tijdens de laatste keer maakte de gen. een opmerking dat het ook een cyste kon zijn. Nu ben ik sinds de laatste keer niet meer ongesteld geweest.

Mijn vragen:

1. ik kan pas in januari bij mijn gen. terecht, indien het een cyste is kan het kwaad en kan ik er dan wel zolang meer rond blijven lopen ? 2. kunnen de waarden van mijn bloed die wezen op de overgang onder invloed zijn ontstaan door emotionele stress of is dit een proces dat onomkeerbaar is ?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:23:35 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com