search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: bloeding tijdens de borstvoeding

From: Paula (anonymous@obgyn.net)
Thu Nov 28 09:46:26 2002

Hoi Kathy,

Ik snap dat je niet in Nederland woont? Kribbe = vlaams ? :)

Weetje.. misschien dat het handig is als je lid wordt van de bv-list (via http://www.yahoogroups.com) daar zitten allemaal vrouwen met of het zelfde, ervaringskundigen... kortom heel veel waar je wat aan kunt hebben.

Misschien een tip: wil ze afgekolfde melk van een lepeltje?

Ik snap je dilemma hoor! Maar wie weet kan die mailinglist je verder helpen (ik heb er verschrikkelijk veel aangehad!)

Succes!

--
Paula

At Thu, 28 Nov 2002, kathy wrote: > >At Thu, 28 Nov 2002, Paula wrote: >> >Beste Paula, ik weet het, en het is niet helemaal met volle overtuiging >dat ik het doe. Maar mijn dochtertje moet in de namiddag naar de >crèche. Ik probeer al weken, zonder er een strijdpunt van te maken, >haar een flesje afgekolfde melk aan te bieden, maar ze weigert. Bij >mij, mijn man, oma, op de crèche. Ze wil niet drinken uit een fles. Ik >heb alle mogelijke speentjes geprobeerd. Ik kan geen >borstvoedingsverlof krijgen. Aanvankelijk moest ze vanaf drie maanden >voltijds naar de crèche gaan, nu kan ik haar thuis houden in de >voormiddag, zodat ik 's morgens en 's middags haar zelf kan voeden; maar >in de namiddag moet ze gaan. Ik kan niet anders. Ik kan niet ook dan >nog eens tussendoor naar de kribbe gaan om haar te voeden. Met enkele >lepels fruitpap houdt ze het tot vijf uur, en dan moet ik snel met haar >naar huis om haar lekker lang te laten drinken. Als ik een andere >oplossing zag zou ik het niet doen. >groeten, Kathy > >>At Thu, 28 Nov 2002, kathy wrote: >>> >>>Beste, ik heb een dochtertje van net geen 4 maanden oud. Zij krijgt >>>borstvoeding en sinds twee weken een beetje fruitpap in de namiddag. >>>Woensdag twee weken geleden had ik 's avonds erge krampen in de >>>onderbuik, die me erg deden denken aan de ovulatiepijn die ik soms had >>>voor mijn zwangerschap. De dag erna een heel klein beetje bloedverlies. >>>sindsdien hou ik wat pijn in de onderbuik, en wat lage rugpijn. Het >>>leek er erg op dat mijn cyclus, ondanks de borstvoeding, nogal vroeg >>>terug op gang zou komen. Maar de bloeding blijft uit. Een >>>zwangerschapstest vanmorgen, dus exact twee weken na de bloeding, was >>>negatief. Kan ik ondanks de borstvoeding ovuleren en toch niet >>>menstrueren? Of kan die pijn/bloeding andere oorzaken hebben? >>> >>>Met vriendelijke groeten, >>> >>>-- >>>Kathy >>> >>Hoi Kathy, >> >>Ik lees je berichtje.. en ik moet toch reageren. Je schrijft dat je >>dochtertje van nog geen 4 mnd naast de borstvoeding ook wat fruit geeft. >>Heb je daar een reden voor? Want eigenlijk is dat niet nodig. De >>borstvoeding is alles wat ze nodig heeft tot 6 mnd. En qua darmpjes is >>het ook beter om te wachten na 6 mnd (darmpjes moeten nog beter >>ontwikkeld worden namelijk en rond 6 mnd is de tijd dat ze doorgaans wat >>anders krijgen en ook goed kunnen verdragen). Dit zelfde geld ook voor >>flesgevoedde kinderen. Ik vind het ook erg jammer dat in de winkel vaak >>op die potjes staat va 4 mnd. Als je meer wilt lezen er over: >>http://www.borstvoeding.com . Ken je de bv-list? >> >>Wat betreft je menstruatie. Doorgaans is borstvoeding geven (zeker de >>eerste 6 mnd, zonder bijvoeding en op verzoek..en niet langer dan 6 uur >>tussen 2 voedingen) garant voor het uitblijven van een ovulatie. (Als >>een vrouw eerder menstrueert binnen de 6 mnd gaat het niet meer op deze >>theorie LAM) Het is natuurlijk niet waterdicht :) Je kunt inderdaad een >>ovulatie krijgen. 11 tot 16 dagen voor menstruatie ovuleert een vrouw >>doorgaans. >> >>Waarom jij die bloeding hebt gehad weet ik niet. >> >>Succes >> >>-- >>Paula >>

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:23:35 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com