search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: overgeven vroeg in zwangerschap: gevaar van afvallen en uitdrogen

From: Samarinde (anonymous@obgyn.net)
Tue Oct 29 14:39:19 2002

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben inmiddels bij de huisarts langsgeweest en die heeft emesafene zetpillen voorgeschreven. Het helpt wel een beetje (ik hoef nog maar een paar keer per dag te spugen), maar nu hoor ik op verschillende plekken dat het middel omstreden is.

1. Weet u hier iets over of waar ik er informatie over kan vinden?

3. Wat is de maximale dosering waarin emesafene gebruikt kan worden? Ik gebruik nu 2 zetpillen per dag, maar dat is eigenlijk te weinig.

2. Zijn er andere middelen die misschien ook (liever nog: beter) werken die minder omstreden zijn? Primparan kan ik niet tegen, maar er zijn vast nog andere middelen.

--
Samarinde

At Sun, 27 Oct 2002, Hans van der Slikke wrote: > >>Ik ben toch per ongeluk weer zwanger geworden (de gyn had geadviseerd >>het twee maandjes over te slaan, maar de periodieke onthouding >>mislukte), het ziet er wel goed uit want de testen zijn knalpositief, >>mijn borsten een cup gegroeid en ik ben spuugmisselijk. >> >>Zo misselijk dat ik helemaal niks kan binnenhouden. >> >Ga naar je huisarts en laat haar/hem even de ketonen/aceton in de urine >nakijken. >Als die positief zijn is er een reëel gevaar voor uitdrogen en moet de >gynaecoloog er aan te pas komen. > >-- >Dr J.W. van der Slikke >Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam. >

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:41:29 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com