search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

HSG : noodzaak of niet , en temperatuurmethode ????

From: miranda (anonymous@obgyn.net)
Wed Sep 25 16:44:57 2002

Geachte dokter van der Slikke,

Ik ben onder behandeling van een gyn omdat een zwangerschap langer dan een jaar uitblijft en omdat mijn ongesteldheid plotseling is uitgebleven. Nu is er uit het vruchtbaarheidsonderzoek niets uitgekomen. Het voorstel van mijn gyn is om ook een HSG te laten maken. Nu zie ik daar verschikkelijk tegen op omdat ik zelf ook niet echt de noodzaak ervan in zie. Geloof eerlijk gezegd dat er niets aan de hand is.

Mijn vraag: bij hoeveel vrouwen blijkt uit dit onderzoek dat er een medische oorzaak is mbt een uitgebleven zwangerschap? En bij hoeveel blijkt dus dat onderzoek nog geen antwoord geeft.

Ook ben ik met de 2de maand bezig om mijn temp. bij te houden. Nu snap ik nog niet echt hoe het werkt, heb nl nogal veel schommelingen waardoor ik niet echt een duidelijke eisprong kan herkennen. Misschien dat u een korte uitleg kan geven? Ook is mijn temp na de laatste verhoging, hoog gebleven nl 37,3. Hoewel ik ook ongesteld ben geworden(Vanaf de mogelijke eisprong tot ong.twee weken vanaf nieuwe cyclus en ik ben niet ziek.) Kan er toch een kans inzitten dat ik dan toch zwanger ben? Ik gebruik overigens een oorthermometer.

Vriendelijke dank voor uw genomen tijd, Miranda

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Sat Aug 2 05:16:54 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com