search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Semensplisting

From: Machteld (anonymous@obgyn.net)
Wed Sep 25 04:21:59 2002

Hallo Destijds ben ik spontaan zwanger geworden na een HSG, na 1,5 jaar proberen, de maand voor we begonnen met IUI: een wonder volgens de arts omdat het zaad van mijn man slecht was bij herhaalde onderzoeken (tussen de 5mlj en 10mlj per mm3 en een slechts 1% a 2% van de zaadcellen bewoog goed). Dit wonder is inmiddels 20 maanden, en we zijn nu ook 20 maanden bezig voor een 2e. Nu is destijds via een semensplitsing (het eerste shot van de lozing in potje 1, de rest van het semen in een 2e potje) onderzocht of het geschikt was IUI. Volgens de androloog bevat het eerste shot de meeste sperma, en omdat bij mijn man er veel vocht mee komt, wilde hij alleen het eerste shot bekijken. Dat bleek na opwerking geschikt voor IUI. Nu is echter weer onderzocht of het zaad geschikt was voor IUI ZONDER semensplitsing, en dat zat op het randje. Op ons verzoek wordt nu weer een semensplising uitgevoerd, met de hoop dat het weer een goed resultaat geeft. Kan u aangeven of semensplitsing inderdaad zoveel verschil uit kan maken, of is het puur toeval geweest? Kan het zo zijn dat als we vrijen, we alleen gebruik moeten maken van het eerste shot en zo de kans kunnen verhogen om zwanger te raken, en de rest te lozen buiten het lichaam (sorry voor de plastische uitleg). Bedankt voor de uitleg, Machteld

--
Machteld van Buuren, 31 jaar.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:41:19 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com