search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Vleesboom tijdens zwangerschap

From: Astrid (anonymous@obgyn.net)
Wed Jul 31 07:57:16 2002

Ik ben 27 jaar en momenteel 11 weken zwanger van ons tweede kindje (eerste bevalling is 2,5 jaar geleden). Tijdens een eerste controle vorige week ontdekte de arts een vleesboom van 35 bij 42 mm in de baarmoeder. Ze vertelde me dat er geen reden was tot paniek, dat ik het enkel rustig aan moest doen en geen zware dingen mocht tillen. Ze wou me tijdens de zwangerschap regelmatig zien om de groei van de vleesboom goed te controleren.

In april van dit jaar heb ik nog een gyneacologisch onderzoek ondergaan. Toen werd geen vleesboom opgespoord (niet in uitstrijkje, niet in echo). De arts vertelde me dat vleesbomen sterk in grootte kunnen toenemen onder invloed van zwangerschapshormonen.

Ik ben op het internet op zoek gegaan naar informatie mbt vleesbomen en heb moeten constateren dat het toch niet altijd zo onschuldig is.

Wat betreft onze latere kinderwens maak ik me weinig zorgen. Dit zou ons laatste kindje worden. Maar hoe zit het met de huidige zwangerschap? Kan dit de ontwikkeling van ons kindje beïnvloeden? Heb ik nog veel kans op een miskraam? Bij de echo vorige week klopte het hartje volop.

Ze noteerde dat het gaat om een "dorsaal myoom" maar hierover kan ik niets terugvinden.

Kan ik dingen doen waardoor de groei van de vleesboom beperkt wordt of waardoor ik risico's uitsluit?

--
Met dank,
Astrid

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Wed Dec 2 05:36:18 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com