search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

HCG in bloed na curretage wanneer weer zwanger worden

From: Marloes (anonymous@obgyn.net)
Wed Jul 24 06:01:13 2002

Ik ben 5 weken geleden gecurreteerd op verdenking van een mola-zwangerschap (10 weken zwanger). Op de echo was alleen nog maar een witte massa te zien. Bij een eerdere echo was nog wel een vrucht met kloppend hartje te zien. Mijn HCG is toen ook getest en was meer dan 200.000. Achteraf bleek het gelukkig niet om een mola te gaan. De HCG waarde is inmmiddels gezakt tot 40.6. Ik heb 2,5 week na de curretage een eisprong gehad en ben inmiddels ook alweer ongesteld geworden. Het lijkt er dus op dat mijn cyclus zich hersteld heeft? Kan ik nu weer proberen om zwanger te worden? Maar hoe zit het dan met die HCG waarde? Volgens mijn gynaecoloog slaat een zwangerschaptest niet positief uit bij deze waarde, volgens de gebruiksaanwijzingen van deze testen gebeurt dat al bij een waarde van 25. Of zijn deze waarden niet met elkaar te vergelijken? Kan het overigens kwaad om zwanger te worden terwijl er nog HCG van een vorige zwangerschap in je bloed zit? Ik denk dan aan de toch wel erg hoge waarde in mijn laatste zwangerschap. Ik hoop dat u mij gerust kan stellen. Ik ben wat voorzichtig geworden dit is mijn 2e miskraam binnen een half jaar, de vorige was ook met 10 weken.

--
Marloes

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Mon Nov 2 05:41:06 2009

Women's Insurance Checklist from Auto Insurance Quote

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com