search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Echo / leeftijdsbepaling

From: miranda (anonymous@obgyn.net)
Thu May 30 12:41:18 2002

Op 24 maart jl. was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 20 april j.l. zou ik weer ongesteld moeten worden, maar de menstruatie bleef uit. Op 22 april heb ik een zwangerschapstest gedaan, waaruit bleek dat ik zwanger was. Op 6 mei ben ik naar de huisarts geweest en hij vertelde mij dat ik 6 weken en 3 dagen zwanger zou zijn. Bij 9 a 10 weken zou ik een echo moeten laten maken. Vandaag (9 weken en 6 dagen, dachten wij) heb ik een echo laten maken. Bij de echo bleek echter dat ik zeker niet 9 weken zwanger kon zijn, gezien de grootte van het vruchtzakje (2,7 cm) met in het midden een miniscuul iets. Deze grootte zou passen bij een zwangerschap van 6 to 6,5 week. Uiteraard maak ik me nu zorgen: zouden wij ons inderdaad vergist kunnen hebben in het tijdstip van de bevruchting (ovulatie niet op 7 april maar op een later tijdstip) of zou er iets mis kunnen zijn met het vruchtje? Heb thuis meteen weer een zwangerschapstest gedaan om te kijken of ik inderdaad zwanger ben en daaruit blijkt dat ik inderdaad zwanger ben (2 knalroze stippen). Degene die de echo heeft gemaakt, heeft ons verzocht om volgende week weer terug te komen om opnieuw een echo te maken en te kijken of het vruchtje nu gegroeid is en we wat meer kunnen zien. De vraag is: moet ik me nu zorgen maken of niet? N.B. mijn cyclus is altijd regelmatig geweest: 28 dagen.

--
Miranda

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:49 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com