search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

vleesboom

From: Loes (anonymous@obgyn.net)
Mon May 27 04:00:17 2002

Hallo, ik ben 31 jaar. Bij mij is per toeval dmv een echo een vleesboom geconstateerd van 5 cm. Die zou aan de buitenkant van mijn baarmoeder liggen. Het was de bedoeling om met die echo te kijken of ik pco had maar mijn eierstokken zagen er prima uit. Ik ben nl al sinds mrt 2001 met de pil gestopt. Mijn hormonen zijn ook onderzocht (prolactine, LH, FSH, progeseron, schildklier), daaruit bleek niks bijzonders. Dmv temperaturen wist ik dat ik niet altijd ovuleer, mijn cyclus is wel min of meer regelmatig. Ik ben een aantal maanden geleden met natuurlijke progesteron creme van Reforma begonnen, op aanraden van mijn natuurkundig therapeute. Volgens haar was mijn oestrogeen niveau (trouwens niet getest in laboratorium) 5 x zo hoog als normaal(door 15 jaar pilgebruik?). Vorige week was ik weer bij haar en zij zei dat de vleesboom van factor 7 (op 10) naar factor 1 geslonken was, het oestrogeen niveau is ook aan het zakken, volgens haar. Ik moet erbij vertellen dat ik totaal geen last heb van 'dat ding'(het blijft een vies idee) behalve dat ik 'em soms voel 'zeuren' bijv. na het vrijen. Ik ben nog steeds niet naar een gynacoloog gestapt omdat ik hoop op natuurlijke wijze zwanger te raken en ik ben bang voor medicalisatie van iets zo intiems en wonderlijks. Ik wil ook best nog wachten met het krijgen van een kindje maar ik wel wel graag gezond en hormonaal in balans zijn. Mijn vraag: wat zijn de (medische) ervaringen met dit soort cremes? Heeft een (buitenliggende) vleesboom invloed op je vruchtbaarheid? Wat is er bekend over de gevolgen van een hoog oestrogeen niveau voor de vruchtbaarheid? Wat kan ik zelf nog doen. Zijn er vrouwen met soortgelijke ervaringen (vleesboom, creme etc). Alvast bedankt, Loes

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:49 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com