search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: uitblijven menstruatie

From: Hans van der Slikke (anonymous@obgyn.net)
Sat May 25 02:57:02 2002

>Mijn naam is Karin en ik ben een 20 jarige vrouw. Ook ik heb de diane 35 geslikt, maar ben hier sinds oktober 2001 mee gestopt. Daarna ben ik nog 2 keer ongesteld geweest, de laatste keer was begin januari. Sindsdien dus niet meer. Nu had ik nog weleens de neiging de pil door te slikken, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Ik vind dit best eng omdat ik wel een kinderwens heb. Vanwege eerdere problemen met mij huid(waardoor ik dus ook o.a. de diane kreeg voorgeschreven) ben ik al bij een endocrinoloog geweest, die mij sindsdien dexamethas voorschrijft om mijn mannelijke hormoon niveau laag te houden. Maar dat ik al die maanden al niet ongesteld ben geweest wil dus ook zeggen dat ik niet vruchtbaar ben geweest en dat vind ik een eng idee. Ik ben al naar de dokter geweest, maar die deelde mijn zorgen niet. Ze zei dat het ook aan het syndroom kan liggen waar ik aan lijd, waarvoor ik dus ook die eerder genoemde medicijnen slik. Ik hoop dat u mij kunt helpen. Vriendelijke groet, Karin >

Je schrijft dat je naar een endocrinoloog bent geweest en dat waarschijnlijk sprake is van verhoogd mannelijk hormoon. Ook spreek je van een syndroom. Voordat je vragen beantwoord kunnen worden, zou het nuttig zijn te weten om welk syndroom het gaat en hoevel dexametheson je gebruikt. Aan de (Diane)pil ligt het in ieder geval niet.

--
Dr J.W. van der Slikke
Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:49 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com