search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

stuitligging

From: H. (anonymous@obgyn.net)
Sat Apr 27 05:41:34 2002

Ik ben nu bijna 29 weken zwanger. Bij 24 weken hebben we een pretecho (ook 3d, echt heel mooi!) laten maken en daaruit bleek dat de baby in stuitligging lag, de echografiste zei dat dit geen probleem is op dat moment, maar dat het wel verstandig is het in de gaten te houden. Bij 17 weken moest ik op controle bij de verloskundige, waartegen ik et heb gezegd, zij is helemaal tegen pretecho's, maar ging wel even voelen, maar zei verder niet echt iets, zo unog in stuit liggen, maar het kind is beweegelijk, dus zie maar. Nu moet ik volgende week weer op controle en voor mijn gevoel (de bewegingen van de baby, trapt links onder tegen mijn bekken en recht drukt het tegen mijn ribben), heb ik nog steeds het idee dat het in stuit ligt.

Is de verloskundige verplicht om dit in de gaten te houden, aangezien het bekend is dat het in stuit ligt??

ook ging de vorige keer de verloskundige meten (baarmoeder boven de navel) en deed nogal vreemd, , kreeg ik de vraag of ik wel genoeg rustte, ik antwoord ja, is er iets of zo?? Nou nee, maar de baby is nogal aan de kleine kant, maar verder niets hoor! Wat moet je met zo'n antwoord? Ik moet zeggen dat ik me niet echt gerustgesteld voel door deze verloskundige. Als de baby echt te weinig groeit geven ze normaal toch wel advies hoe of wat of zeggen ze dat toch gewoon zonder dat je daar om moet vragen??

Verder nog een vraag over lekkende tepels, bij mij lekken ze al zeker een week of 6 en 's ochtends als ik wakker wordt is dat allemaal opgedroogd. Ik maak ze dan schoon met water, maar is dat wel voldoende?

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:47 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com