search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Zwanger na IVF

From: Anita (anonymous@obgyn.net)
Fri Mar 22 02:45:19 2002

Zoals al geschreven in het vorige berichtje behoren wij tot de gelukkigen die na een IVF behandeling zwanger zijn. En dan begint de volgende angst...gaat het wel goed..zullen er afwijkingen zijn...moet ik bang zijn voor de GBS ( ik ben draagster van de hemolytische B-streptokok) enz. enz. Ik ben nu 8 weken zwanger, kokhals de hele dag door, heb enorme borsten en het buikje is niet meer te verbergen. Door een lichte overstimulatie zijn mijn eierstokken nog steeds extra vergroot en heb ik her en der toch wat pijntjes die optreden. Na een echo (7 w. 2 dgn.) ben ik weer iets meer gerustgesteld (prima hartactie te zien) maar ik vraag me toch af of het risico van een miskraam nog steeds aanwezig is en is dat risico dan groter dan bij een natuurlijke zwangerschap? Ik ben inmiddels 39 jaar en ik begrijp dat ook daardoor de risico's op een miskraam groter zijn. Wat zijn de do's and dont's die het risico eventueel kunnen verkleinen? (al heb ik zo'n vaag vermoeden dat een miskraam niet te vermijden is) Alvast bedankt voor de reactie

M.v.g. Anita Bakker

--
Anita Bakker

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:45 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com