search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Re: pco

From: Anonymous (anonymous@obgyn.net)
Mon Mar 18 15:26:06 2002

geachte hans van der slikke,

lang verhaal zo kort mogelijk. in 1993 werd ik niet meer ongesteld. naar de huisarts. daar was een vervanger, die zei dat ik of zwanger was, of dat het wel psychisch zou zijn.

daarna gang van de ene naar de andere gyneacoloog en huisarts, stoppen met de pil, zware pil, vanalles, men kon niks vinden, dus nou ja, dan maar weer naar een andere gyneacoloog.

nu eindelijk goede gyneacoloog die inderdaad bij mij pco heeft gediagnostiseerd. met alle verschijnselen die erbij horen. dus overbeharing, slechte huid, en als ik niet zou roken vast ook overgewicht.

mijn partner en ik weten niet zeker of we meteen kinderen willen, maar denken er wel aan.

maar, wat is het verschil tussen een syndroom (pco) en een ziekte? wat is er bekend over pco, in de zin van oorzaak, dus erfelijk, of externe factoren (langdurig pilgebruik vanaf jongere leeftijd) en is er geen andere weg om de externe factoren die dit tot zo'n ellende maken tegen te gaan dan de pil?

het vreemde aan dit syndroom is dat het je uiterlijk zo finaal aantast. voor mijn beroep is een representatief uiterlijk een must (heb samen met een vriendin een evenementenbureau waar we beiden als gastvrouw voor events opereren). ik heb sterk het idee dat dit voor veel vrouwen echt een lijdensweg in zich moet hebben, maar lees daar weinig over. tuurlijk de kinderwens is ook belangrijk, maar, als je het niet zeker weet, dan wordt het allemaal zo vaag.

nu is bij mij een hormoonspuit gegeven om de menstruatie weer op gang te krijgen, maar dat werkt volgens mij niet echt, slechts wat donkerbruine afscheiding (1 dag). ik zou op de derde dag van mijn menstruatie een middel moeten slikken, die tot doel heeft een eisprong te genereren, maar komt er nog een menstruatie, of had ik twee dagen na die sort of menstruatie dit middel toch maar moeten beginnen? en, is het normaal dat het na zo'n injectie zo weinig bloeding geeft?

sorry veel vragen, maar helaas was de gyneacoloog die ik nu had gevonden en wel luisterde ziek, en had ik weer eens met een vervanger van doen.... dus weer veel vragen.

p.s. nogmaals, ik heb een begrijpende huisarts, en nu ook wel een fijne gyneacoloog gevonden, maar helaas, na tien jaar heen en weer worden de vragen nogal veel.

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:45 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com