search:

[ VrouwenGezondheid Forum ]

Recto vaginale fistel

From: Martina (anonymous@obgyn.net)
Wed Jan 23 06:01:39 2002

Hallo allemaal,

Ik ben in september bevallen van een prachtige zoon Joris. Dit gebeurde na een zwangerschap van 42 weken en 6 dagen. Ik ben ingeleidt en na een weeenstorm is na 5 uur en 3 kwartier Joris geboren met behulp van een tangverlossing. Ik was na dit lange wachten helemaal in de wolken met mijn kleine jongetje maar had ook het gevoel door een vrachtwagen overeden te zijn.

Na 5 dagen bleek ik niet goed gecontroleerd te zijn bij het hechten en bleek ik een gat ter grote van een kwartje te hebben net achter mijn kringspier. Dus geen totaalruptuur want mijn kringspier is nog intact maar wel een flink defect in mijn vagina achterwand door mijn endeldarm heen. Hierdoor ben ik niet incontinent van ontlasting maar op het moment dat ik ging poepen koos mijn ontlasting de weg van de minste weerstand en kwam in mijn vagina terecht.

Vijf dagen na Joris zijn geboorte ben ik op de ok gehecht en kreeg medicatie om mijn ontlasting zacht te houden maar een dag na de ok was het al kapot. Toen ben ik 8 weken later weer op de ok gehecht maar ook dit hield geen stand.

Toen ben ik bij een gyn. in het A.M.C. terecht gekomen die het samen met een chirurg wilde maken maar dan moest ik wel een ontlastend colon stoma krijgen. Dit is Januarie 2001 geplaatst.

Ik had afgelopen augustus voor de herstel operatie gemoeten maar omdat ik nog heel graag een keer vaginaal wil bevallen is dit uitgesteld tot na een volgende bevalling Het andere alternatief zou zijn een geplande keizersnede onder algehele narcose. En aangezien ik ondanks alles de bevalling zo mooi vond en dat wil ik graag nog eens doen.

mijn vraag naar jullie toe is dus of er meer vrouwen zijn die dit is overkomen want ik voel me toch vrij alleen in dit probleem ik nog nooit van iemand gehoord die dit ook heeft meegemaakt vandaar dat ik me tot jullie went. Daarbij zoek ik vrouwen die net als ik toch nog een keer vaginaal bevallen zijn of gynaecologen die dit al eens gedaan hebben.

Alvast bedankt voor eventuele reacties

geadviseerd onderzoek...
Google
OBGYN.net slechts forums endozone.org Web

gebruik wanneer onderzoek tot slechts het vrouwengezondheids forum moet beperken...
Typ uw zoekopdracht in:
Antwoorden per scherm: Alleen berichten die alle ingevoerde woorden bevatten:
List Requests to vrouwengezondheid-request@obgyn.net
Last Updated Thu Oct 2 05:22:40 2008

home | medical professionals | women | industry | forums | international
e-mail | about us | advertising | our sponsors | contact us | disclaimer |

This information is provided for educational purposes only.
Please read the disclaimer. ©1996-2008, all rights reserved.
Do not reproduce without permission of MediSpecialty.com